پرینت

مغز با این صداهای موبایل آرام می شود

on .

یک محقق آمریکایی بر این باور است که تهیه مجموعه‌ای از صداهای ملایم همچون نم نم باران در تلفن همراه افراد می‌تواند آنها را برای داشتن خوابی راحت‌تر یاری کند.

مغز با این صداهای موبایل آرام می شود

نتیجه تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد مغز صداها را تفسیر کرده و آنها را در دو دستۀ «خطرناک و بی‌خطر» قرار می‌دهد. به گفته محققان دانشگاه ایالت پنسیلوانیای امریکا، صدای ناگهانی برای مغز خطر محسوب شده و سیستم هوشیاری آن را فعال می‌کند.

اورفیو باکستن، استادیار دانشگاه پنسیلوانیا تفاوت اثر صداهای ناگهانی که مغز آنها را «خطرناک» می‌داند را با صداهای ملایمی که برای مغز «بی‌خطر» محسوب می‌شوند، مقایسه کرده است.

مغز با این صداهای موبایل آرام می شود

آزمایشِ پروفسور باکستن در یک بیمارستان انجام شد و او دریافت یک صدای هشدار دهنده با قدرت 40 دسی‌بل، چیزی همانند یک نجوای آرام، می‌تواند در 90 درصد موارد افراد را از خواب سطحی بیدار کند و در 50 درصد موارد نیز این حجم از صدا می‌تواند برای بیدار کردن افراد از خواب عمیق کافی باشد.

این محقق آمریکایی همچنین بر این باور است که تهیه مجموعه‌ای از صداهای ملایم همچون نم نم باران در تلفن همراه افراد می‌تواند آنها را برای داشتن خوابی راحت‌تر یاری کند. با این وجود، باکستن هشدار داده است که وابستگی همیشگی به این صداها می‌تواند برای انسان مضر باشد و خواب را دچار اختلال کند. 

انتهای پیام/

مغز با این صداهای موبایل آرام می شود

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2