میانگین سن گیمرها به ۴۱ سال رسید؛ زنان نیمی از دنیای بازی را تشکیل میدهند

به گزارش ایتنا[2] و به نقل از تکاسپات[3]، بر اساس یافتهها، مهمترین انگیزه برای بازیکردن، «سرگرمی» با ۶۶ درصد است. پس از آن، «کاهش استرس و ایجاد آرامش» با ۵۸ درصد و «تیز نگه داشتن ذهن و تمرین مغزی» با ۴۵ درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.
بازی؛ پلی میان ذهن، روابط و مهارتها
نتایج نشان میدهد ۸۱ درصد از پاسخدهندگان بازیها را عامل «تحریک ذهنی» و ۸۰ درصد آنها را وسیلهای برای «کاهش استرس» میدانند. افزون بر این، ۷۲ درصد گفتهاند بازیها به تخلیه فشارهای روزمره کمک میکنند و ۷۱ درصد از آنها گفتهاند از طریق بازی با افراد جدیدی آشنا شدهاند. جالبتر آنکه ۶۷ درصد از گیمرهای ۱۶ تا ۳۵ ساله گفتهاند از طریق بازی، دوستی یا رابطه نزدیکی پیدا کردهاند.

همچنین حدود سهچهارم افراد معتقدند بازیها مهارتهایی مانند خلاقیت، حل مسئله و کار گروهی را تقویت میکنند. بیش از نیمی از پاسخدهندگان نیز گفتهاند بازیها بر مهارتهای واقعی یا مسیر تحصیلی و شغلیشان تأثیر مثبت داشتهاند.
از سوی دیگر، تلفنهای همراه محبوبترین پلتفرم بازی هستند؛ ۵۵ درصد شرکتکنندگان آن را گزینه اصلی خود دانستهاند. این میزان در میان افراد بالای ۵۰ سال به ۶۱ درصد میرسد، در حالی که نیمی از زیر ۳۵ سالهها نیز روی موبایل بازی میکنند. کنسولها و رایانههای شخصی هرکدام تنها ۲۱ درصد از سهم بازی را در اختیار دارند.
References
Authors: صاحبخبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری