پرینت

اپل نخستین نمونه عتیقه از بورد اصلی خود را به حراج گذاشت

on .

قدیمی ترین بورد الکترونیکی اصلی اپل 1 با نام Celebration به فروش می رسد.

در گزارش آمده خبرنگار ؛ قدیمی ترین بورد الکترونیکی اصلی اپل 1 با نام Celebration، اولین بورد کامپیوتر شخصی طراحی شده است که 38 سال پیش توسط برنامه نویس قدیمی این شرکت بنام دنیل کوتک طراحی و ساخته شد. مالک اولیه این بورد در سال 1977 آن را بفروش رساند، حال مالک فعلی این بورد که آن را در سال 2008 به قیمت 18 هزار دلار خریداری کرده است تصمیم به فروش مجدد آن در یک حراجی را دارد.

کیفیت بالای قطعات ساخته شده در این بورد اولیه آزمایشی، همچنین تنها نمونه برای فروش عموم بودن این بورد، از ویژگی های خاص این حراج شمرده می شود. حضور دیگر محتویات این بورد که شامل مستندات راهنمای ساخت محصول، محتویات بازاریابی، منبع تغذیه، بورد ارتباطی با نوار کاست، کاست اصلی Apple Basic که مزین به امضا سازنده آن است نیز دلیل دیگری برای خاص بودن این حراجی خواهد بود.

استو وزنیاک یکی از بنیانگذاران کمپانی اپل عنوان کرده که احتمال باز طراحی و بکارگیری این بورد هنوز وجود دارد ولی فضای کارآمد برای این بورد عتیقه همان سالها بوده است و بازگردانی آن کار جالبی نیست. قرار است مبلغی از این فروش صرف کارهای خیریه شود.

گفتنی است؛ سال 2014 نیز یکی از 50 نمونه موجود APPIE I به قیمت 905 هزار دلار بااختلاف قیمت بالایی در یک حراجی به فروش رسید.

اپل نخستین نمونه عتیقه از بورد اصلی خود را به حراج گذاشت

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2