پرینت

صفحات آبگریز سامسونگ وارد بازار خواهند شد + فیلم

on .

صفحه های نمایش گوشی های سامسونگ از این به بعد در مقابل قطرات آب و خاک مقاوم خواهند شد.

در گزارش آمده خبرنگار ؛ با نگاهی به روند کاری سامسونگ و تحولاتی که چند وقت یک بار این غول کره ای برای مشتریان خود عرضه می کند، حالا دیگر چند ماه یکبار همه منتظر شنیدن خبر تازه ای در عرصه تکنولوژی از این کمپانی هستند: اسمارت فون ها، گجت، تلویزیون های هوشمند و ....

جدیدترین اختراع هوشمند سامسونگ، صفحه نمایش های جدید سوپر هیدروفوبیک هستند. صفحه هایی که این بار به سراغ جدال با آب رفته تا بتوانند عملکرد بهتری در برابر رویارویی با قطرات آب داشته و افزایش مقاومت بیشتری از خود نشان دهند.

وظیفه این اختراع جدید بر عهده لابراتور ملی Oak Ridge قرار گرفت، و این موسسه توانست در طول سه سال صفخات نمایش را به این فن آوری مجهز کند. آنها لایه فیلم نازکی شیشه ای را بر روی صفحه شیشه ای قرار دادند و با وارد کردن حرارت مورد نیاز به سطح پوشش داده شده توانستند مقاومت در برابر هر گونه آب، غبار و گرد ایجاد کنند. همچنین بازتاب نور و اثر انگشت و لکه را به حداقل رساندند. عکس العمل این صفحات به علت زاویه  155 تا  160درجه ای برخورد آب و صفحات است، که این میزان در مقایسه با زاویه 150 درجه ای مورد نیاز برای دفع هر قطره، موفقیتی قابل توجه است. ذرات آب در  برخورد با صفحات، بعلت وجود زاویه مناسب، سرازیر شده و به همراه خود ذرات غبار و گرد را نیز دفع خواهند کرد.

گفتنی است؛ این فناوری اکنون بر روی صفحات گوشی های هوشمند و تبلت انجام گرفته است ولی قابلیت پیشرفت در بسیاری از دستگاه های الکترونیکی روز از جمله پنل های خورشیدی و لنزها را دارا است.

برای دانلود اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

صفحات آبگریز سامسونگ وارد بازار خواهند شد + فیلم

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2