پوشش انرژی از خودرو به خانه: کاهش ۹۰ درصدی هزینههای شارژ خودروهای برقی

به گزارش خبرگزاری - [1]پژوهشی جدید از دانشگاه میشیگان و شرکت خودروسازی فورد نشان میدهد که باتریهای خودروهای برقی (EV) میتوانند به مالکان خانهها کمک کنند تا صرفهجویی قابلتوجهی داشته باشند و در عین حال، انتشار گازهای گلخانهای از شبکه برق را کاهش دهند.
به گزارش ایتنا[2] و به نقل از Interesting Engineering[3]، این پژوهشگران با بررسی سناریوهای مختلفی از فناوری شارژ دوطرفه خودرو به خانه (V2H)، دریافتند که این فناوری میتواند علاوه بر کاهش هزینهها، به کاهش آلایندگیها و ترغیب مردم به استفاده از خودروهای برقی به جای خودروهای با موتور احتراق داخلی کمک کند.
شارژ دوطرفه خودرو به خانه با استفاده از سیستم شارژ دوطرفه، امکان استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری خودرو را فراهم میکند. این انرژی میتواند مشابه یک ژنراتور عمل کند، بدون اینکه نیازی به سوختگذاری باشد.
پارث وایشناو، استاد دانشگاه میشیگان، درباره این فناوری میگوید: «قرار دادن باتری خودروها بین شبکه برق و خانهها این امکان را فراهم میکند که خانهها در زمانهایی که برق ارزان و پاک است (مانند بعدازظهر که انرژی خورشیدی زیاد است) برق مورد نیاز خود را خریداری کنند و آن را در باتری خودرو ذخیره کنند».
این پژوهشها نشان میدهند که فناوری V2H میتواند هزینههای شارژ خودرو را بین ۴۰ تا ۹۰ درصد کاهش دهد، که معادل صرفهجویی بین ۲۴۰۰ تا ۵۶۰۰ دلار در طول عمر خودرو خواهد بود. همچنین، این فناوری میتواند انتشار گازهای گلخانهای خانهها را تا ۷۰ تا ۲۵۰ درصد کاهش دهد، معادل کاهش ۲۴ تا ۵۷ تن دیاکسید کربن.
گفتنی است با وجود اینکه استفاده از فناوری V2H و شارژ دوطرفه خودرو به خانه مدتهاست که مورد توجه قرار گرفته است، اما این گروه پژوهشی نخستین تحقیق جامع در این زمینه را ارائه دادهاند.∎[4][5]
به گزارش ایتنا[2] و به نقل از Interesting Engineering[3]، این پژوهشگران با بررسی سناریوهای مختلفی از فناوری شارژ دوطرفه خودرو به خانه (V2H)، دریافتند که این فناوری میتواند علاوه بر کاهش هزینهها، به کاهش آلایندگیها و ترغیب مردم به استفاده از خودروهای برقی به جای خودروهای با موتور احتراق داخلی کمک کند.
شارژ دوطرفه خودرو به خانه با استفاده از سیستم شارژ دوطرفه، امکان استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری خودرو را فراهم میکند. این انرژی میتواند مشابه یک ژنراتور عمل کند، بدون اینکه نیازی به سوختگذاری باشد.
پارث وایشناو، استاد دانشگاه میشیگان، درباره این فناوری میگوید: «قرار دادن باتری خودروها بین شبکه برق و خانهها این امکان را فراهم میکند که خانهها در زمانهایی که برق ارزان و پاک است (مانند بعدازظهر که انرژی خورشیدی زیاد است) برق مورد نیاز خود را خریداری کنند و آن را در باتری خودرو ذخیره کنند».
این پژوهشها نشان میدهند که فناوری V2H میتواند هزینههای شارژ خودرو را بین ۴۰ تا ۹۰ درصد کاهش دهد، که معادل صرفهجویی بین ۲۴۰۰ تا ۵۶۰۰ دلار در طول عمر خودرو خواهد بود. همچنین، این فناوری میتواند انتشار گازهای گلخانهای خانهها را تا ۷۰ تا ۲۵۰ درصد کاهش دهد، معادل کاهش ۲۴ تا ۵۷ تن دیاکسید کربن.
گفتنی است با وجود اینکه استفاده از فناوری V2H و شارژ دوطرفه خودرو به خانه مدتهاست که مورد توجه قرار گرفته است، اما این گروه پژوهشی نخستین تحقیق جامع در این زمینه را ارائه دادهاند.∎[4][5]
References
- ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
- ^ایتنا (www.itna.ir)
- ^Interesting Engineering (interestingengineering.com)
- ^∎ (sahebkhabar.ir)
- ^ (sahebkhabar.ir)
Authors: صاحبخبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری


