88981423
128 64 32 0902


سوال داری؟!!
بپرس (مشاوره رایگان)

پرینت

کشورهای اتحادیه اروپا درباره «قانون داده» به توافق رسیدند

on .

کشورهای اتحادیه اروپا درباره «قانون داده» به توافق رسیدند

به گزارش خبرنگار مهر[1]، کمیسیون اتحادیه اروپا سال گذشته «قانون داده» (Data Act) را برای پوشش داده های تولید شده در گجت های هوشمند، ماشین آلات و محصولات مصرفی با هدف کنترل قدرت شرکت های بزرگ فناوری آمریکا ارائه کرد.

قانون مذکور داده های شرکتی و مصرف کنندگان اتحادیه اروپا را در بر می گیرد و بخشی از مجموعه قوانینی است که با هدف کنترل قدرت شرکت های بزرگ فناوری آمریکا ارائه شده و به این منطقه کمک می کند به اهداف خود در حوزه دیجیتال دست یابد.

شرکت های آمریکایی گله دارند که لایحه مذکور بسیار محدود کننده است.

پس از آنکه ادوارد اسنودن پیمانکار سابق اطلاعات آمریکا در سال ۲۰۱۳ میلادی از نظارت وسیع این دولت بر داده ها پرده برداشت، نگرانی های اتحادیه اروپا درباره انتقال اطلاعات بیشتر شد.

درهر حال اکنون توافق مذکور پس از چند ساعت مذاکره به دست آمده است. تیری برتون کمیسیونر اروپا در امور بازار داخلی در توئیتی در این باره نوشت: توافق به دست آمده نقطه عطفی در تغییر شکل فضای دیجیتال است. ما در مسیر ایجاد یک اقتصاد داده پررونق اتحادیه اروپا براساس شرایط خودمان هستیم.

قانون مذکور به افراد و کسب و کارها قدرت می دهد تا داده هایی که از طریق دستگاه های هوشمند و ماشین آلات به دست می آیند را بیشتر کنترل کنند و به آنها اجازه می دهد داده ها را از دستگاه های مختلف راحت تر انتقال دهند یا کپی کنند.

همچنین مشتریان و شرکت ها می توانند درباره شیوه استفاده از داده های تولیدی شان تصمیم گیری کنند.

در کنار این موارد قانون داده به کاربران اجازه می دهد راحت تر ارائه کننده سرویس های پردازش داده خود را تغییر دهند، اقدامات ایمنی در مقابل انتقال غیرقانونی داده ها توسط تهیه کنندگان سرویس ابر انجام دهند و استانداردهایی برای تداخل عملیاتی جهت استفاده داده ها بین بخش های مختلف به کار گیرند.

تولیدکنندگان تلاش برای اجبار آنها به اشتراک گذاری داده ها با طرف های ثالث را نیز کمرنگ کردند. از سوی دیگر زیمنس و SAP نیز درباره نشتی رازهای تجاری اظهار نگرانی کرده اند.

از سوی دیگر طی هفته های اخیر قانونگذاران اتحادیه اروپا درباره ایجاد تغییراتی در پیش نویس قانون هوش مصنوعی که شامل ممنوعیت استفاده از فناوری در نظارت بیومتریک و همچنین به کارگیری آن برای سیستم های هوش مولد جهت افشا کردن محتوای تولید شده، توافق کردند.

اصلاحات قانون پیشنهادی با هدف حفاظت از شهروندان در مقابل خطرات فناوری ارائه شده و ممکن است به آغاز کارزاری از سوی کشورهایی منجر شود که با ممنوعیت کامل استفاده از هوش مصنوعی در نظارت بیومتریک مخالف هستند.

به کارگیری سریع «چت جی پی تی» شرکت اوپن ای آی و دیگر بات ها سبب شده تا محققان ارشد هوش مصنوعی و مدیران ارشد شرکت های بزرگ از جمله ایلان ماسک و سم آلتمن (مدیر اوپن ای آی) درباره ریسک های احتمالی آن برای جامعه هشدار دهند.

برناردو بنیفیتی یکی از ارائه کنندگان لایحه در این باره می گوید: در حالیکه شرکت های بزرگ فناوری درباره تولیدات خود هشدار می دهند، اروپا پیش قدم شده و یک واکنش محکم در مقابل ریسک های هوش مصنوعی پیشنهاد کرده است.

یکی از تغییرات آن است که قانونگذاران اتحادیه اروپا می خواهند هر شرکتی که از ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای فاش کردن محتوای تحت پوشش قانون کپی رایت برای آموزش سیستم های خود استفاده کند و همچنین شرکت هایی که روی «برنامه پرخطر» کار می‌کنند، تأثیر حقوق اساسی و اثرات زیست‌محیطی را ارزیابی کنند.

سیستم هایی مانند «چت جی پی تی» نیز باید اعلام کنند محتوایی که با کمک هوش مصنوعی تولید شده، به متمایز کردن تصاویر دیپ فیک و نمونه های واقعی کمک کنند و در مقابل محتوای غیرقانونی اقداماتی محافظتی انجام دهند.

مایکروسافت و آی بی ام از جدیدترین اقدام قانونگذاران اتحادیه اروپا استقبال کردند اما مشتاق بهبود قوانین پیشنهادی هستند.

References

  1. ^ خبرنگار مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

...
پرینت

بسته ویژه «قربان تا غدیر» ایرانسل ارائه شد

on .

بسته ویژه «قربان تا غدیر» ایرانسل ارائه شد

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، به مناسبت گرامی‌داشت فرارسیدن عید سعید قربان و عید سعید غدیرخم، بسته ترکیبی اینترنت و مکالمه ایرانسلی را با قیمت تخفیفی، به مشترکان خود ارائه کرده است.

همزمان با این اعیاد فرخنده، تمامی مشترکان دائمی و اعتباری ایرانسل می‌توانند یک بسته ترکیبی، شامل سه ساعت مکالمه ایرانسلی (درون شبکه) و سه گیگابایت اینترنت را تنها با پرداخت ۱۲۰۰۰ تومان، دریافت کنند. این بسته تخفیفی، از ۸ تا ۱۶ تیر ۱۴۰۲ در دسترس است و اعتبار آن از زمان فعال‌سازی، سه روز خواهد بود. فعال‌سازی این بسته تخفیفی، با شماره‌گیری کد دستوری #۵* و یا مراجعه به سوپراپلیکیشن ایرانسل من، به دفعات امکان‌پذیر است.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

...
پرینت

بازدید معاون وزیر صمت و عضو کمیسیون صنایع مجلس از غرفه ایرانسل

on .

بازدید معاون وزیر صمت و عضو کمیسیون صنایع مجلس از غرفه ایرانسل

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از روابط عمومی ایرانسل، مهندس حسین فرهیدزاده معاون وزیر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، دکتر لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و مهندس علیرضا کشاورز جمشیدیان دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، امروز سه‌شنبه ۶ تیر، با حضور در غرفه ایرانسل در سالن اصلی (۳۸) نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲، از خدمات و دستاوردهای اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در حوزه‌های مختلف فناوری‌های ارتباطی، نسل پنج شبکه تلفن‌همراه، هوش مصنوعی، نوآوری و تحول دیجیتال، بازدید کردند.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با حضور در غرفه ایرانسل، از نزدیک با سرویس جدید شایا به عنوان راهکار سازمانی جدید ایرانسل برای مدیریت رضایت‌مندی مشتریان کسب‌وکارها آشنا شد و از اهتمام ایرانسل نسبت به کسب رضایتمندی حداکثری مشترکان خود قدردانی کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در غرفه ایرانسل، از سرویس اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTH) بازدید و ابراز امیدواری کرد با اقدامات ایرانسل، این سرویس هرچه سریعتر در شهرهای مختلف گسترش یابد.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران هم در غرفه ایرانسل، با ویژگی‌های محصولاتی مانند شبکه جامع ارتباطات درون سازمانی ایرانسل و دیگر راهکارهای سازمانی و خدمات مبتنی بر فناوری‌های نوین از جمله اینترنت اشیا و نیز سایر محصولات و خدمات دیجیتال ایرانسل، آشنا شد.

ایرانسل اولین اپراتور ارائه‌دهنده ۵G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، با رویکرد برنامه جامع «تحول دیجیتال»، در سالن اصلی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ شرکت کرده و آخرین محصولات، خدمات و دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلف فناوری‌های ارتباطی، هوش مصنوعی، نوآوری و تحول دیجیتال، به بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان معرفی می‌کند.

غرفه ایرانسل در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲، مانند نمایشگاه‌های گذشته، تحت پوشش شبکه نسل پنج تلفن‌همراه ۵G است و بازدید کنندگان می‌توانند کاربست‌های (use case) مختلف ۵G را با ایرانسل تجربه کنند.

از جمله خدمات و محصولات ارائه شده توسط ایرانسل در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲، می‌توان به معرفی خدمات قابل ارائه بر بستر جدیدترین فناوری‌های ارتباطی، مانند نسل پنجم شبکه تلفن‌همراه ۵G و شبکه فیبر نوری به منازل و کسب‌وکارها (FTTx) اشاره کرد.

همچنین جدیدترین دستاوردها و خدمات فناورانه ایرانسل، مانند سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و سرویس تماس تصویری در شبکه نسل چهارم تلفن‌همراه (ViLTE)، در این نمایشگاه به بازدید کنندگان ارائه می‌شود.

سرویس‌های دیجیتال ایرانسل که در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲ به علاقه‌مندان سبک زندگی دیجیتال معرفی و عرضه می‌شود، نسل جدید سوپر اپلیکیشن «ایرانسل‌من»، تلویزیون اینترنتی «لنز»، سامانه احراز هویت و امضای دیجیتال «یلونام»، سرویس تبلیغات هوشمند و دیجیتال «یلو ادوایز»، بازار دیجیتال API «یلو هاب»، پلتفرم جامع آموزش آنلاین «دانا»، سرویس اشتراک ویدیو با امکان کسب درآمد «راویتو»، سرویس پیشواز ویدیویی، پلتفرم جامع انتشار و استریم موسیقی، خدمات آهنگ پیشواز و بستر کسب درآمد برای صاحبان اثر صوتی «ریتم» و سامانه امن دسترسی کودکان و نوجوانان به محتوای مناسب «سیمبا» است.

بخش کسب‌وکار سازمانی ایرانسل در این نمایشگاه، سرویس خودروی متصل، سیستم بی‌سیم ایرانسل «واکه»، سرویس VPN سازمانی، سرویس موبایل سازمانی «MVPN»، سامانه خدمات امنیت‌شبکه به کسب‌وکارها، شبکه اختصاصی ۵G برای کسب‌وکارها و سامانه مدیریت هوشمند ناوگان «FMS» را به سازمان‌ها و شرکت‌ها ارائه می‌کند.

ارائه محصولات نرم‌افزاری تولید شده توسط ایرانسل برای استفاده در بخش‌های منابع انسانی سازمان‌ها و شرکت‌ها، از جمله سامانه‌ تیکتینگ داخلی iCare، سامانه مدیریت کلان پروژه‌ها BDM، سامانه افزایش تعامل درون‌سازمانی iShine و سامانه ارزیابی عملکرد کارکنان IPF، از دیگر بخش‌های غرفه ایرانسل است.

شرکت ویستا، بازوی سرمایه‌گذاری ایرانسل در کسب‌وکارهای نوپا، در غرفه ایرانسل در این نمایشگاه حضور دارد و میزبان تیم‌های خلاق و نوآور در اکوسیستم استارتاپی کشور است.

همچنین بخش دیگری از غرفه ایرانسل، به حضور شرکت‌های زیرمجموعه ایرانسل مانند اسنپ و روبیکا اختصاص دارد.

ایرانسل در غرفه خود در الکامپ ۱۴۰۲، محصولات ارتباطی مانند سیم‌کارت، گوشی تلفن‌همراه و انواع مودم را عرضه می‌کند و کارشناسان فروش و ارتباط با مشتریان، به سؤالات احتمالی مشترکان درباره تجربه کاربری‌شان پاسخ می‌دهند. همچنین در این بخش، خدمات گفت‌وگوی آنلاین و پشتیبانی کاربران ناشنوا نیز ارائه و از سرویس «شایا» به عنوان شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل، با هدف تحول فضای کسب‌وکار، خصوصاً در گسترش فرهنگ مشتری‌مداری، رونمایی می‌شود.

بخش دیگر غرفه ایرانسل در این نمایشگاه، ارائه آخرین دستاوردهای ایرانسل در حوزه کسب‌وکار مسئولانه، پایداری و سرمایه‌گذاری اجتماعی است و علاقه‌مندان می‌توانند با کارشناسان این بخش ایرانسل، درباره موضوعات مورد تمرکز ایرانسل از جمله پایداری کسب‌وکار، کاهش شکاف دیجیتال، محیط کار پایدار، کاهش رد پای کربن و… گفت‌وگو کنند.

بازدیدکنندگان از غرفه ایرانسل در نمایشگاه الکامپ می‌توانند با کارشناسان تیم جذب و استخدام به صورت مستقیم گفت‌وگو کنند و با آخرین فرصت‌های شغلی ایرانسل آشنا شوند.

معرفی بخش‌های مختلف مجموعه ایرانسل لبز از جمله مرکز نوآوری، مرکز تحقیق و توسعه، آکادمی و مرکز تعمیر قطعات نیز از دیگر بخش‌های غرفه ایرانسل است.

همچنین در این نمایشگاه، ایرانسل آماده گفت‌وگو با شرکت‌های مختلف تولید کننده داخلی است تا در زمینه بومی‌سازی هر چه بیشتر محصولات و خدمات مورد نیاز خود گام بردارد.

در روزهای برگزاری نمایشگاه، علاوه بر امضای تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و کسب‌وکارها، ایرانسل در غرفه خود در سالن ۳۸، در بخش ویژه‌ای، کارگاه‌هایی با محوریت هوش مصنوعی، بلاک چین، تحول دیجیتال سازمان‌ها و صنایع، مسیر یادگیری برنامه‌نویسی، فناوری‌های مالی، مدیریت منابع انسانی، توسعه محصول، تبلیغات در جهان دیجیتال و…، همه روزه در چهار نوبت مختلف برگزار می‌کند.

همچنین ایرانسل حامی رویداد جانبی «الکام تاکز» است که در روزهای نمایشگاه با هدف بررسی آخرین تحولات، روندها و چالش‌های اکوسیستم نوآوری ایران در قالب پنل‌ها و سخنرانی‌ها برگزار می‌شود. آکادمی ایرانسل همه روزه سخنرانی‌های تخصصی‌ای را در موضوعاتی مانند تحول دیجیتال، متاورس، هوش مصنوعی و تحلیل داده، بلاک چین و فین‌تک را در غرفه ایرانسل در سالن ۸و۹ برگزار می‌کند. «اتاق خبر» غرفه ایرانسل در سالن ۳۸ نیز میزبان خبرنگاران و اهالی رسانه است. علاقه‌مندان به بازدید از آخرین دستاوردهای فناورانه و نوآورانه ایرانسل، می‌توانند تا ۸ تیر، از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران حضور پیدا کرده و به «سالن ۳۸» و «سالن ۸و۹» مراجعه کنند.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

...
پرینت

مهدی تاج در غرفه ایرانسل در الکامپ ۱۴۰۲

on .

مهدی تاج در غرفه ایرانسل در الکامپ ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از روابط عمومی ایرانسل، در جریان این بازدید که سه‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ در «سالن اصلی نمایشگاه (۳۸)» انجام گرفت، رئیس فدراسیون فوتبال ایران با حضور در غرفه ایرانسل، از نزدیک با محصولاتی چون سیستم بی‌سیم ایرانسل «واکه» در بخش کسب‌وکار سازمانی و سامانه احراز هویت و امضای دیجیتال «یلونام» در بخش دیجیتال ایرانسل آشنا شد.

تاج همچنین در بازدید از بخش اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری (FTTH) در غرفه ایرانسل، با آخرین وضعیت ارائه این سرویس به مشترکان ایرانسل آشنا شد و این اپراتور را در زمینه خدمات مبتنی بر اینترنت در کشور، پیشرو شناخت. مهدی تاج در جریان بازدید از جدیدترین محصولات اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، برای همکاری مشترک بیشتر میان ایرانسل و فدراسیون فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد.

ایرانسل اولین اپراتور ارائه دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، با رویکرد برنامه جامع «تحول دیجیتال»، در سالن اصلی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ شرکت کرده و آخرین محصولات، خدمات و دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلف فناوری‌های ارتباطی، هوش مصنوعی، نوآوری و تحول دیجیتال، به بازیدکنندگان و علاقه‌مندان معرفی می‌کند.

غرفه ایرانسل در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲، مانند نمایشگاه‌های گذشته، تحت پوشش شبکه نسل پنج تلفن‌همراه 5G است و بازدید کنندگان می‌توانند کاربست‌های (usecase) مختلف 5G را با ایرانسل تجربه کنند.

ایرانسل اولین اپراتور ارائه دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، با رویکرد برنامه جامع «تحول دیجیتال»، در سالن اصلی (۳۸) و سالن ۸و۹ بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ شرکت کرده و آخرین محصولات، خدمات و دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلف فناوری‌های ارتباطی، هوش مصنوعی، نوآوری و تحول دیجیتال، تا ۸ تیرماه از ساعت ۸ تا ۱۶، به بازیدکنندگان و علاقه‌مندان معرفی می‌کند. غرفه ایرانسل در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲، مانند نمایشگاه‌های گذشته، تحت پوشش شبکه نسل پنج تلفن‌همراه 5G است و بازدید کنندگان می‌توانند کاربست‌های (usecase) مختلف 5G را با ایرانسل تجربه کنند.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران همواره حامی تیم‌ها و رقابت‌های ورزشی مختلف بوده و در رشته ورزشی فوتبال نیز حمایت از تیم‌های لیگ برتری پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و حمایت از لیگ برتر فوتبال ایران را در کارنامه دارد. ایرانسل همچنین پیرو تفاهم‌نامه‌ای با سازمان لیگ فوتبال اسپانیا «لالیگا» و با هدف دسترسی مشترکان ایرانسل به محتوای ویدئویی باکیفیت و اختصاصی لالیگا و نیز بهبود کیفیت فوتبال در ایران به ویژه در میان نوجوانان، کمپ‌های استعدادیابی ایرانسل – لالیگا را طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ با حضور مربیان برتر لالیگا و چهره‌های برتر فوتبال کشور، برگزار کرد.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

...
پرینت

حمایت از استارتاپ های حوزه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاکچین

on .

حمایت از استارتاپ های حوزه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاکچین

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با حضور در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ پذیرای ‌شرکت های دانش بنیان، نوپا و استارتاپ‌های حوزه دیجیتال است.

طاها ذیقیمت مسول کارگروه ترویج ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، در غرفه این ستاد در سالن ۸و۹ نمایشگاه بین المللی تهران، گفت: هدف اصلی حضور این ستاد در نمایشگاه الکامپ معرفی خدمات ستاد به زیست بوم اقتصاد دیجیتال به صورت شفاف به جامعه مخاطب است.

وی بیان کرد: توسعه زیست بوم اقتصاد دیجیتال هدف اصلی تشکیل این ستاد در معاونت علمی ریاست جمهوری است. این زیست بوم از یک سری اجزا تشکیل شده است، «استارتاپ ها و ایده های این حوزه» « شتابدهنده ها و حامیان این ایده‌ها»، «دانشگاه‌ها و اماکن آکادمیک این حوزه به عنوان پشتیبان علمی و فنی زیست بوم اقتصاد دیجیتال» و «بازار این حوزه» اجزای آن را تشکیل می دهند.

ذیقیمت ادامه داد: ما در این ستاد ۴ فناوری را به عنوان فناوری های پیشران حوزه اقتصاد دیجیتال در نظر گرفتیم تا بتوانیم با توسعه آنها کاری کنیم که این زیست بوم موتور پیشران کل کشور شود.

وی ادامه داد: این چهار فناوری شامل «هوش مصنوعی»، «اینترنت اشیا»، «بلاکچین» و «هوشمندسازی صنایع» می شود. چرا که اولویت های ما به عنوان پیشران فناوری ها، می تواند به توسعه اقتصاد دیجیتال کمک کند.

مسول کارگروه ترویج ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال در خصوص خدماتی که برای اجزای اکوسیستم فناوری در این حوزه در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در حوزه استارتاپ ها و شتابدهنده ها یکی از چالش های این حوزه فهم نیازهای زیست بوم و آگاهی از محصولات استارتاپی که در خارج از کشور و بازارهای بین المللی عرضه شده و توانسته اند حجم قابل قبولی از بازار را کسب کنند، است.

وی گفت: در این خصوص ستاد سلسله گزارشاتی از تجربه کشورهای مختلف و فعالیت استارتاپ هایی که توانسته اند محصول و خدماتی را عرضه کنند را به صورت سالانه تهیه و در اختیار کل اکوسیستم قرار می‌دهد.

وی در خصوص شتابدهنده ها نیز گفت: ستاد از شتابدهنده هایی که از استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال در چهار حوزه مورد نظرحمایت می‌کنند در قالب تفاهم نامه هایی حمایت می کند به این صورت ‌که بخشی از هزینه های استارتاپ را ستاد پشتیبانی می کند تا شتابدهنده ها بتوانند ایده ها را در این حوزه توسعه دهند، در حال حاضر ۲۰ تا۳۰ شتابدهنده در این حوزه با ستاد تفاهم نامه دارند.

وی گفت : از سوی دیگر شرکت های دانش‌بنیان و نوپایی در این حوزه فعال هستند که به محصول مبتنی بر فناوری ها رسیدند، بزرگترین چالش آن ها توسعه محصول، توسعه بازار و تامین مالی تحقیق و توسعه در جهت بهبود محصول فناورانه خود است، ستاد به این شرکت ها در زمینه توسعه بازار کمک می کند.

مسول کارگروه ترویج ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال ادامه داد: ستاد در این زمینه به شرکت‌ها کمک می‌کند تا سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی که می توانند مخاطب محصول فناورانه آنها باشند را شناسایی کند و شرکت ها بتوانند باآنها ارتباط برقرار کرده و محصول خود را به فروش برسانند. تفاهم‌نامه‌های سه جانبه‌ای بین نهادهای دولتی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شرکت‌ها منعقد شده است، تا اینکه محصولات منطبق با نیاز واقعی بهره‌بردار توسعه داده شود.

ذیقیمت در خصوص تامین مالی تحقیق و توسعه و توسعه فناوری این شرکت ها نیز به عنوان بخش دیگری از خدمات ستاد گفت: ستاد طرح‌های مبتنی بر توسعه محصول را شناسایی و با قرار دادن تسهیلات کم بهره به شرکت‌ها به کاهش ریسک توسعه فناوری در شرکت ها کمک می کند.

وی ادامه داد: همچنین ستاد به نهادها وارگان‌های دولتی در خصوص فهم درست استفاده از این فناوری‌ها کمک می‌کند، تا بتوانند نیازهایی که از طریق این فناوری ها مرتفع می‌شود را به درستی بشناسند و ستاد نهادها را با شرکت‌های دانش بنیان که می‌توانم نیاز آنها را برطرف کنم مرتبط می‌سازد.

ذیقیمت اظهار کرد: ستاد همچنین در جهت توسعه برخی از این فناوری ها در کشور به عنوان تسهیلگر ورود کرده و ریسک کامل سرمایه گذاری در این حوزه ها را می پذیرد و به شرکت های دانش بنیان جهت تحقیق و توسعه این محصولات کمک می کند. در همین راستا تفاهم‌نامه‌های سه جانبه‌ای بین نهادهای دولتی که اعلام نیاز کرده‌اند، شرکت‌های دانش بنیان و معاونت علمی منعقد می‌شود.

نمایشگاه الکامپ در عرصه طراحی، ساخت و تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوی و راهکارهای صنایع الکترونیک، کامپیوتر و دیجیتال در اقتصاد ایران و بزرگترین رویداد فناوری کشور است. الکامپ همه ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود.

این نمایشگاه ۴ تا ۷ تیرماه ۱۴۰۲ در نمایشگاه بین‌المللی پذیرای علاقه‌مندان است.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

...

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2