88981423
128 64 32 0902


سوال داری؟!!
بپرس (مشاوره رایگان)

جستجو در آموزش ها

خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 330
چهارشنبه, 25 تیر 1393 03:30

۲۴ تیر: تولد فریتز زرنیکه مخترع میکروسکوپ اختلاف فاز

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

۱۲۶ سال پیش در چنین روزی فریتز زرنیکه فیزیکدان و برنده جایزه نوبل فیزیک سال ۱۹۵۳ چشم به جهان گشود. این دانشمند بزرگ توانست میکروسکوپ اختلاف فاز را اختراع کند، اختراعی که جایزه نوبل را برای او به همراه داشت.

 ۱۲۶ سال پیش در چنین روزی یعنی ۱۶ جولای ۱۸۸۸ فریتز زرنیکه فیزیکدان هلندی چشم به جهان گشود. شهرت این دانشمند بزرگ بخاطر اختراع میکروسکوپ اختلاف ف

...

۱۲۶ سال پیش در چنین روزی فریتز زرنیکه فیزیکدان و برنده جایزه نوبل فیزیک سال ۱۹۵۳ چشم به جهان گشود. این دانشمند بزرگ توانست میکروسکوپ اختلاف فاز را اختراع کند، اختراعی که جایزه نوبل را برای او به همراه داشت.

 ۱۲۶ سال پیش در چنین روزی یعنی ۱۶ جولای ۱۸۸۸ فریتز زرنیکه فیزیکدان هلندی چشم به جهان گشود. شهرت این دانشمند بزرگ بخاطر اختراع میکروسکوپ اختلاف فاز است که باعث شد، محققین و پژوهشگران زیستی بتوانند به مطالعه ساختار سلول‌های زنده بدون لکه گذاری و از بین بردن آن‌ها بپردازند. این اختراع بزرگ کمک قابل توجهی به علم به ویژه علم بیولوژی تا کنون کرده است. در واقع میکروسکوپی که این فیزیکدان اختراع نمود، باعث شد تا دانشمندان علوم زیستی بتوانند ساختار سلول‌های زنده را بشکلی صحیح مورد مطالعه قرار دهند که این موضوع یک جهش بزرگ در علم بیولوژی را موجب شد.

phase contrast img 0

فریتز زرنیکه در شهر آمستردام چشم به جهان گشود. پدر و مادر فریتز هر دو معلم ریاضی بودند و گرایش فریتز به فیزیک به همین بستر خانوادگی مربوط می‌شود چرا که پدر وی علاقه شدیدی به علم فیزیک داشت و فریتز جوان را در فراگیری علم فیزیک یاری می‌داد. فریتز رشته شیمی، ریاضیات و فیزیک را در دانشگاه آمستردام گذراند. در سال ۱۹۱۲ بخاطر تحقیقش در تابش قوس و قزح در گازها جایزه دریافت کرد. در سال ۱۹۲۰ به عنوان استاد تمام در فیزیک نظری مشغول به تدریس شد. در سال ۱۹۳۰  تحقیقات گسترده‌ای را در خصوص خطوط طیف انجام داد و براساس کشفیات خود خطوط روح را به دنیای علم معرفی کرد. در سال ۱۹۳۳ برای نخستین بار زرنیکه تکنیک اختلاف فاز در طراحی میکروسکوپ‌ها را در کنفرانس فیزیک و پزشکی مطرح کرد. تحقیقات این دانشمند بزرگ توانست نظریه همدوسی که علم مطالعه نورشناسی در فیزیک است را خلق کند و عمق ببخشد.

86.391 web

فریتز زرنیکه در ۱۰ مارچ ۱۹۶۶ و در ۶۶ سالگی چشم از جهان فروبست. همانطور که وی علاقه خود را به علم فیزیک از پدرش به ارث برده بود توانست الگویی باشد برای نوه خواهرش که در سال ۱۹۴۶ متولد شده بود. نوه‌ی خواهر فریتز زرنینکه پروفسور جرارد توفت نیز یکی از دانشمندان بزرگ علم فیزیک است که توانست در سال ۱۹۹۹ بخاطر مشخص کردن ساختار کوانتومی در برهمکنش الکتروضعیف جایزه نوبل فیزیک را دریافت کند و اصل تمام نگاری نیز هدیه این دانشمند بزرگ به علم فیزیک است.

ادامه مطلب http://www.zoomit.ir/articles/etc/12636-24-tir-birth-of-frits-zernike

خواندن 952 دفعه

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2